Go to Top

Training vergroot uw verkoopkracht

Tas met boeken

Training vergroot uw verkoopkracht
Wilt u de verkoopkracht in uw winkel verbeteren en zo omzet verhogen? Dat kan door u aan te melden voor de training verkoopkracht.  Samen met uw team wordt u in vier modules getraind om het verschil te maken tussen u en uw concurrenten.

Unieke training bij u in de winkel
Uit de mysteryshopper bezoeken welke ook onderdeel zijn van het Boekondernemer van de Toekomst programma, blijkt dat er veel kansen gemist worden op de winkelvloer. Maar hoe kan je samen met je team meer verkopen, waarbij de klant blij is met de extra aankoop?  Daarvoor is ander gedrag nodig en dat betekent niet hijgend in de nek van de klant staan en dingen aansmeren. Geen verkooptrucjes, maar samen kijken hoe jullie vanuit wie je bent verbinding met klanten kunnen gaan maken om de verkoopkracht te versterken. Hoe kan je medewerkers  over hun schroom heen laten stappen en achter de toonbank vandaan laten komen? Met de training ‘verkoopkracht’ zorgt u voor die verandering. Iedereen leert op een praktijkgerichte manier snel en efficiënt de eigen verkoopkracht te ontdekken waardoor er geprofiteerd wordt van hogere omzetcijfers.

Trainingsprogramma
Het trainingsprogramma bestaat uit 4 modules en wordt bij u in de boekwinkel gegeven op data die u uitkomen. Bovendien is er de mogelijkheid de bijeenkomsten na sluitingstijd plaats te laten vinden zodat u geen werktijd verliest.

  1. Bezoek van een MysteryFeedback Coach
    De deelnemende winkel wordt bezocht door een mysteryshopper. Het verschil met een reguliere mysteryvisit is dat het bezoek door een MysteryFeedBack Coach wordt uitgevoerd. Na afloop van het bezoek zal de MysteryFeedBack Coach zich als zodanig bekend maken en zijn/haar ervaringen bespreken met de leidinggevende.
  2. Interactieve training: No GUTS, No GLORY!
    In deze module gaat het om LEF!. Durven verkopen! De conversie en het gemiddelde bonbedrag verhogen door de klant te verrassen en te overtuigen. Een klein beetje theorie en veel praktijk in groepen van maximaal 15 verkoopmedewerk(st)ers met een passende deelname voor ondernemers / bedrijfsleiders, bijvoorbeeld in rollenspellen. De trainingen kunnen gedurende de dag of op avonden na sluitingstijd (bv. van 18:30 uur – 22:00 uur)  in de winkel of andere geschikte locatie gegeven worden.
  3. Coaching on the Job
    Een trainer observeert de medewerk(st)ers tijdens hun werkzaamheden en geeft tips & trucs aan de hand van de signalering en de behoefte van de medewerk(st)er in kwestie. De trainer komt langs op een met het management afgestemd tijdstip zodat zoveel mogelijk verschillende leidinggevenden en verkopers/verkoopsters baat bij de sessies hebben.
  4. Herhaling en oefening 
    Alles wat geleerd en gezien is wordt nog even nagelopen, met als doel om de technieken nog eens extra te trainen en te benadrukken. Daarnaast wordt aandacht besteed aan afsluittechnieken: voor veel verkopers het moeilijkste onderdeel van een verkoopgesprek.

Ervaringen van deelnemers
“Het meest waardevolle van de training vind ik dat ik meer lef durf te tonen. Door open vragen te stellen en door te vragen ben ik gaan beseffen dat ik echt meer kan verkopen” Medewerker Broese Boekverkopers

“Ik heb geleerd soorten klanten te herkennen en hierop in te spelen om zo makkelijker de wens van de klant te achterhalen” Medewerker Broese Boekverkopers

Wat bereikt u met deze training?
- U verhoogt de conversie, gemiddelde besteding en omzet van uw boekwinkel;
- U krijgt een hecht en commercieel ingesteld verkoopteam dat uw klant centraal stelt.

Data en locatie
U bepaalt zelf de data, tijden en locatie. Omdat de training incompany plaats vindt staat het team centraal en kan iedereen sneller het geleerde direct in de praktijk toepassen. Door de vier passende onderdelen van de training is er maximale borging.

Meer informatie een aanmelden
Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden? Neem dan contact op met Boek & Bedrijf. Bel (030) 274 01 15 of stuur een e-mail naar info@boekenbedrijf.nl.

 

De website van boek en bedrijf maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn