Go to Top

Huis-aan-huis-folder uiterst effectieve manier om consumenten te bereiken

95% van alle Nederlanders van 13 jaar of ouder heeft in de afgelopen 12 maanden minimaal één folder bekeken, zo blijkt uit de NOM Folder Monitor 2017 die GfK uitvoerde in opdracht van de DDMA. Daarmee blijft de folder een onverminderd populair medium. De meerderheid 59% leest alleen papieren folders en hoewel het bereik van digitale folders toeneemt, gaat dit nauwelijks ten koste van de papieren folders. Daarnaast bekijkt 25% van de Nederlanders zowel de papieren als de digitale folder.

Waarom wordt de folder zo goed gelezen?
Vooral om op de hoogte te blijven van aanbiedingen en voor de ontspanning. Opvallend is dat het opdoen van inspiratie en cadeau-ideeën steeds belangrijk gevonden wordt. Daarnaast worden digitale folders meer gebruikt om te bepalen waar er gekocht wordt en om producten te vergelijken waar papieren folders “gewoon leuk zijn” om door te kijken.

Wat is het effect van de folder?
Uit het onderzoek blijkt dat 81% in actie komt naar aanleiding van de huis-aan-huis-folder. 49% van de huishoudens koopt regelmatig een product uit de folder en bij 43% van de huishoudens bepalen folders het boodschappenlijstje.

Bekijk het hele onderzoek hier.

Bron: NOM Folder Monitor
De website van boek en bedrijf maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn