Go to Top

Het Nationaal E-mail Benchmark rapport 2017

Hoe doe jij het als boekhandelaar?

De Nationaal E-mail benchmark is weer uitgebracht. Dit jaar zijn er 4,7 miljard e-mails geanalyseerd uit 185.000 e-mail campagnes. Deze e-mails werden geanonimiseerd aangeleverd door zeven e-mailmarketingpartijen aan bij branchevereniging DDMA en onderzoeksbureau PwC. De campagnes, uit 2016, waren afkomstig van 2.901 Nederlandse organisaties die ze naar Nederlandse ontvangers verzonden.

We hebben de resultaten van de benchmark voor je op een rijtje gezet, zodat je deze kunt vergelijken met je eigen campagnes.

Ratio Benchmark   2017 Benchmark   2016
Confirmed Open Rate 37,5% 35,2%
Click Throug Rate 6,9% 7,0%
Click To Open Rate 16,4% 17,5%
Accepted Rate 99,1% 99,1%
Soft Bounce Rate 0,4% 0,4%
Hard Bounce Rate 0,5% 0,6%

De ratio’s worden op de onderstaande manier berekend:

  • Confirmed Open Rate is het aantal unieke bevestigde opens gedeeld door aantal geaccepteerde e-mails.
  • Click Through Rate is het aantal unieke klikken gedeeld door aantal geaccepteerde e-mails is de Click Through Rate.
  • Click To Open Rate is het aantal unieke klikken gedeeld door aantal uniek bevestigde open.
  • Accepted Rate is het aantal geaccepteerde e-mails gedeeld door het aantal verstuurd e-mails.
  • Soft Bounce Rate is het aantal tijdelijk geweigerde e-mails gedeeld door het aantal verstuurde e-mails
  • Hard Bounce Rate is het aantal permanent geweigerde e-mails gedeeld door het aantal verstuurde e-mails

Uit de benchmark bleek verder dat de meerderheid van de e-mail campagnes, 72 procent, wordt verzonden tijdens kantooruren (08:00 uur – 18:00 uur) waarbij 89 procent verstuurd wordt op werkdagen. Donderdag is de populairste dag om een e-mail campagne te versturen gevolgd door de dinsdag en de vrijdag.

In 2016 werden 40 procent van de e-mails wordt geopend op een mobiele apparaten en stijging van 4 procent ten opzichte van 2015. Het is dan ook van belang dat je campagnes voorzien zijn van Responsive design waarbij de verschijningsvorm van een e-mail dynamisch wordt veranderd. Uit het onderzoek bleek dat 78 procent van de e-mailcampagnes gebruik maakt van Responsive design.

Wil je meer lezen? Download dan het hele rapport hier.

Bron (frankwatching.com)

 

 

 

 

 

De website van boek en bedrijf maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn